artikel menarik

Monday, September 27, 2010

raya sakan

Sebenarnya dah lama nak post entri ni dari raya ke 4 lagi..tapi tak pos2 jugak sebab x siap2 menaip..sibuk sangat dengan macam2 perkara..tapi apa yang ditaip ni mungkin dah berubah dari yang asalnya sebab perasaan baru balik raya dengan sekarang ni x sama dah...walau macam mana pun, aku still nak post gak walaupun dah berminggu-minggu kita raya as long as kita still dalam bulan Syawal, kui3..
Hmm, macam mana nak mula r? Banyak sangat nak cerita, ibaratnya kalau buka paip air tu, paip sikit pun air dah mencurah-curah gila. Hari raya pertama aku just raya sikit-sikit ja pun, raya ke-2 pun sama gak. Tapihari raya ke-3, aku nak kasi tajuk dia, antara 2 negeri,ho3... Sebabnya aku dengan kengkawan beraya dari penang sampai ke kedah. Dari pagi kul 10 then balik pun kul 10 gak. Dalam perut ni memang terapung-apung makanan tu. Bihun ada, spageti ada, mee pun ada plus dengan air gas yang macam-macam kaler and perisa,he3... Tapi bila beraya di kedah tu, kitorang dijamu nasi daging lak. Ok,sedap. Rombongan raya kitorang ni seramai 10 orang yang naik 2 buah kereta. Itu pun ada gak yang x dapat join, kalau tak maunya 3 kereta kot. Pagi nya time, pas beraya kat penang, kami pun meneruskan perjalanan naik jambatan penang. Lalu lintas agak sesak sedikit (erk,macam info trafik lak). Sampai ja guar cempedak, kitorang pun terus dijamu dengan nasi daging,he3... Sebelum 2, kami berhenti ambil sorang lagi ahli rombongan raya ni kat sungai petani...dah sudah makan2 semua, kami meneruskan misi..pergi la pantai pulak, bergambar-ganbaran dengan suasana laut..kemudian, bergambaran dengan sawah padi pulak..tak tahu la sapa punya sawah, main tumpang ja.. dah la sembereno ja kitorang berhenti tepi jalan nak cari sawah yang cantik,ha3..macam2 aksi dan gaya dah puas dirakam oleh kamera yang canggih dan mahal (kawan den punyo), barulah meneruskan perjalanan pulang... memandu, memandu dan terus memandu hinggalah kitorang sampai di R&R sg dua..berhenti jap untuk solat...selesa jugak surau dia..tapi time 2 belum masuk waktu Isyak, so nak tunggu jam pukul 8.30 la...then, tetib ada sorang akak,eh mak cik kot tanya aku... " hazirah, isyak dah masuk ke? " aku pun jawab " belum lagi"... macam mana dia boleh tau nama aku r? may be dia dengar kot diorang sebut2 nama aku, kitorang borak2 kecil time 2...ho3~ dah selesai semua, masing2 balik ikut jalan sendiri la pas keluar dari jambatan penang untuk balik ke umah sendiri...the best raya with friends untuk tahun ni,thankz kawan2 ku !!! (^_^)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...