artikel menarik

Tuesday, August 16, 2011

nama korea saya ialah....


Yeah, tuan-tuan dan puan-puan, adik abang kakak sekalian. Apa khabar semua? Bertemu kita sekali lagi dalam dalam segmen "My Name Is" ....

.... di Blogspot TV.

Hari ni kita nak try tengok nama kita dalam bahasa korea. Mana tau boleh jadi Jang Geun Suk atau pun Park Shin Hye ke?

Guna tarikh, bulan dan tahun kelahiran. Suka suki waktu tengahari hilangkan bosan dalam diri, hihihi... 


A) Nama pertama ialah nombor terakhir tahun kelahiran
     Contoh : 1987 (pilih no 7)
0. Park
1. Kim
2. Shin
3. Choi
4. Song
5. Kang
6. Han
7. Lee
8. Sung
9. Jung

B) Nama tengah ialah bulan kelahiran
     Contoh : April (pilih no 4)
1. Yong
2. Ji
3. Je
4. Hye
5. Dong
6. Sang
7. Ha
8. Hyo
9. Soo
10. Eun
11. Hyun
12. Rae

C) Nama akhir ialah tarikh kelahiran
     Contoh : 25 (pilih no 25)
1. Hwa
2. Woo
3. Joon
4. Hee
5. Kyo
6. Kyung
7. Wook
8. Jin
9. Jae
10. Hoon
11. Ra
12. Bin
13. Sun
14. Ri
15. Soo
16. Rim
17. Ah
18. Ae
19. Neul
20. Mun
21. In
22. Mi
23. Ki
24. Sang
25. Byung
26. Seok
27. Geun
28. Yoo
29. Sup
30. Won
31. Sub

Saya dapat nama Park Hyun Sup. Yang depan tu sedap dah, tapi yang Sup tu, erk... Macam Lepak Hirup Sup, hahaha... Okey la, selamat mencuba. Mana tau korang dapat nama yang sedap-sedap. Dah try? Dapat nama apa?

Jumpa lagi lain kali di Blogspooooot TV !!!
(^^,)Y

29 comments:

SYUHADA YAHAYA ♥ said...

shin yong neul, hahah hamboy susahnye kite nak sebut, ekekeke :D

Unknown said...

syuhada yukiko : ahaha..bleh wat latihan/senaman mulut... =)

Anonymous said...

wah!! bestnyer!! saya Song Hyun Soo.. hehe

Hajarnaiema said...

nama saya kim yong wook...alahai =P

Unknown said...

kuchiki ennamoon : uish, jeles2..sedap nm 2..

siti hajarnaimah : woah, nm mcm kim dong wook..adik bradik eh? ha3

AdaApe..? said...

Shin Hyun Sun ?????
hahaha....xreti la korea2 ni...

Unknown said...

adaape: ahaha...hentam keromo je lah..bulan 11 eh, sama la... ^^

Nurmaisarah Ismail said...

Kang hyun wook! Amboi, apasal pelik sangat nama saya dlm Korea ni. Tapi boleh percaya ke? Anyway, seronok pulak, HAHA :)

Unknown said...

nurmaisarah ismail : nm sy pn pelik park hyun sup..mn leh caya, suka suki ja ni, ha3

Anonymous said...

Park Hye Sun bolelh 2..

Unknown said...

anonymous : owh,sedap gak tu.. ^^

Anonymous said...

nama saya kim ji geun.....mcm hodoh smacam je nama tu.....

Unknown said...

anonymous : haha,layan~ klau kim ji eun sedap gak..

Anonymous said...

hahaha...nama sye x best laa(song eun mi)

Unknown said...

Saya dapat Park Hye Neul....

Unknown said...

Nama Korea saya ialah Kim Je Hoon.Okeyla tu,kira sedap nama tu.

Unknown said...

Park ji rim?? Cam pelik je..

Anonymous said...

Kim sang bin

Anonymous said...

nna saya kim ha ae

Unknown said...

Sung Hyo Jin .. Very nice name .. I like it ..:-)

Anonymous said...

my name is Han Ha Bin..hahaha

Ainul Jalil said...

Saya dapat Lee Ha Ri.Haha.

Anonymous said...

saya dapat Park Hyun Ra


Anonymous said...

Han eun in

Anonymous said...

Kim Rae Jin..Sdap gak arr tpi mcm nma laki la plk..Anyway sronok jgk lyn..

Unknown said...

saya....park sang ae....sedap nama nie....hahahaha

Anonymous said...

Kim Hyun Joon. Huhui. <3

Unknown said...

Saya dapat lee je hoon,kenapa bukan lee jae hoon dh sama dengan nama ahli kumpulan cool

Anonymous said...

Choi rae hee cantik tak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...