artikel menarik

Monday, August 22, 2011

misi berbuka : carrot susu


Pada suatu hari yang tenang, cuaca yang nyaman dan masa yang tidak menggesa-gesa, aku berjaya menjejakkan kaki di sebuah pasaraya. Pasaraya tesco. Ketika aku sedang berjalan masuk ke tesco, seorang pekerja sedang menyorong himpunan troli. Lalu, aku mengambil sebuah troli untuk dibawa masuk ke tesco. 

Aku memandu troli dengan cermat untuk kebaikan bersama bagi mengelakkan sebarang kemalangan yang tidak diingi berlaku. Aku tolak troli ke kanan ke kiri untuk mencari 2 barang yang menjadi agenda utama aku ke tesco.  Orang ramai yang berpusu-pusu di kaunter bayaran dan di serata tesco menyukarkan pergerakan aku.

Akhirnya, aku sampai ke lokasi barang basah. Lalu sebungkus lobak merah yang agak segar pada amatanku dimasukkan di dalam troli. Tinggal lagi 1 barang yang belum aku temui. Kali ini, destinasi aku adalah di bahagian makanan dalam tin. Selangkah, dua tiga langkah dan seterusnya, berjaya juga aku mendapatkan setin susu pekat.

Kedua-dua barang telah  dibayar dan aku pulang ke rumah. Dengan menggunakan mesin pengisar, 1 gelas besar dan sudu, tak lupa juga sedikit arus elektrik, air carrot susu aku berjaya dihasilkan. Yay!! Air carrot susu ni akan dirasmikan pada waktu maghrib nanti~ 


Ni cawan kecik ja, lebihan dari gelas besar tu, heu3... Selamat berbuka~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...