artikel menarik

Wednesday, October 7, 2015

menjadi ibu yang terbaik buat anak-anak

Siapa masih ingat iklan susu Fernleaf yang lagunya tak lama selepas iklan disiarkan mula meniti di bibir rakyat yang menonton? Ibu… Ibu… Engkaulah ratu hatiku…


Ibu, mak, mama, ummi atau mother (ada ke orang guna panggilan ni? hehe) adalah orang yang sama. Ibu ibarat kawan baik yang pertama pada anak-anak. Berdasarkan artikel 5 Ciri-Ciri Ini Membuktikan Anda Ibu Yang Paling Cool & Trendy Di Dunia!, ada beberapa point yang aku nak ubah. Pertama adalah senaman Zumba bersama. Hmm, bagi aku, tak kot. Pergi jogging atau exercise lain bersama boleh la, haha…

Yang kedua, pergi spa ibu dan anak. Ada kat mana spa ni? Aku guna natural ingredient kat dapur dah la. Main syampu-syampu dalam bilik air. Mak syampu rambut anak sulung, anak sulung syampu rambut adik, haha… Trend fesyen ‘mini me’ untuk pint ketiga, aku tak minat. Baju sama warna boleh la tapi kalau nak ‘mini me’ jugak, masa hari raya, ok!

Point keempat dan kelima aku setuju dan paling suka. Tapi kalau ciri-ciri tersebut tiada pada seseorang ibu maka bukanlah bermakna ibu tersebut tidak cool, awesome or trendy. It is just a matter of spending time together. Jadi ibu yang kreatif (habis semua benda nak DIY), pendengar yang baik dan menunjukkan sifat-sifat yang baik untuk anak-anak.

By the way, aku bukan seorang ibu. Not yet. Kekeke.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...