artikel menarik

Thursday, September 24, 2015

tulisan tangan yang cantik

Siapa rasa tulisan dia cantik? Tulisan aku tak la cantik, tapi kalau datang mood rajin, suasana tenang, cantik jugak la pada pandangan mata aku, hehe… Kalau masa exam, awal-awal ja bulat comel, lama-lama semakin masa suntuk, semakin bersambung perkataan yang aku tulis. Kadangkala masa idea tengah mencurah-curah atau pun masa nak feel buat tulisan orang dewasa. Tulisan aku ada la sekali dua berubah, font saja yang maintain. Pernah tulis senget ke kanan, bulat-bulat, bersambung dan lain-lain aku tak ingat.

Memang masa sekolah dulu, ada 2 orang kawan aku ni yang tulisan diorang memang hampir-hampir sama. Tak cantik sangat tapi comel dan kemas. Pernah budak kelas sebelah, tulisan dia besar dan bulat gemuk, sampai cikgu suruh dia praktis bagi kecil sikit font tu. Ada lagi sorang, style dia tulis smbil tahan dengan pembaris kat atas. Maksudnya, tulisan dia tak kan bulat kat atas. Yang penting, jangan mencakar sangat, sakit mata nak membacanya. Kalau kuih cakar ayam, itu dimaafkan. 

Macam-macam style tulisan ada. Tapi cikgu memang suka kalau tengok tulisan yang cantik dan kemas. Ala-ala font kat komputer. Baru la senang cikgu nak semak kerja rumah atau jawapan exam kan? Kalau korang tengok gambar kat bawah ni, mesti rasa macam, eh macam bukan tulis dengan tangan pun? Tak payah pakai printer la nampak gayanya. 



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...