artikel menarik

Wednesday, August 27, 2014

perkara yang menular di internet

Daripada mengadap buku latihan bahasa cina, sehinggalah menonton video mengenai dialek hokkien, diteruskan lagi dengan video perbezaan antara bahasa cina Taiwan dan Malaysia, akhirnya aku sampai di video bawah ni.


Boleh pulak main sep-sep-sep, bom-bom-bom macam tu. Memang tak payah sapu blusher lagi dah, jimat duit tapi tangan dan pipi yang sakit, hoho... Next, pasal produk review, review style baru ni. Sesiapa yang ada bussiness sendiri boleh menggunakan strategi periklanan macam tu. Mana tau boleh increase sales, hehe... Then, rakam diri sendiri makan pulak dah. Esok-esok akan datang nak rakam apa pulak ya depan kamera? Haha... Minit ke 5.23 adalah minit yang paling aku terkejut pada mulanya, rasa nak gelak dan asyik ulang part tu saja, bahaya kalau dengar malam-malam, dan diikuti dengan rasa nak 'pang' si mokpang tu. Tapi tak jadi sebab lawak pulak tengok diorang ni tiru gaya mokpang tu.

Macam ni la bila ada kerja yang perlu dibuat tapi tak ada mood nak buat. Akhirnya, melayari internet mencari video lawak-lawak.  So, kalau kat Malaysia pulak, apa yang tengah viral eh? Yang pastinya, sekarang ni merata-rata tengah kecoh dengan ALS Ice Bucket Challenge. Macam-macam jenis orang yang menyahut cabaran ni.
Korang ada rasa nak try? Keke...

7 comments:

Hafzhan Rauf's said...

Haha macam best je main tepuk-tepuk tu! XD

Unknown said...

haha. rajin ye cari video yg tgh viral. jgn lupa buat kerja plak. :)

Unknown said...

hafzhan : blh la main nnt, hehe
budak : ini namanya terlebih rajin ^^

CD said...

yang gelak masa nak makan tu.. hahahahahaha XD

Unknown said...

zizie zack : dy gelak membuatkan aku rs nak tergelak :D

Nadratul Syazwana said...

Tak pernah tengok pulak video nih haha aduh viral kot kenapa tak pernah tengok ni T_T

Unknown said...

Yana pon pnh gak guna ni.. Best jgak la..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...