artikel menarik

Sunday, September 18, 2011

kisah permulaan di usm



Alhamdulillah, berjaya jugak aku lalui minggu orientasi kat usm. Segala macam ceramah dan taklimat aku dah dengar. Berikrar pun sudah, so secara rasminya aku dah jadi pelajar usm yang sah. Kat bawah ni ada la beberapa gambar time minggu orientasi hari tu. Tak sempat nak update awal-awal sebab keluar bilik 7 ++ am, balik bilik yang betul-betul 12 ++ am. So, ak nak kongsikan sikit beberapa gambar time minggu orientasi hari tu. Ada sikit ja.

Ni gambar masa nak tunggu vvip datang untuk hari angkat ikrar tu. Dewan yang baru siap di renovate, masih berbau cat, ho3...

Petang betul lepas Asar, ada walkrobik..Sempena merdeka, sambil berjalan sambil bersorak menggunakan sorakan dari desa masing-masing.

Setelah berjaya menanam pokok durian di padang desa aku. Group lain ada yang tanam pokok belimbing dan ciku. Demi udara yang segar dan suasana yang saujana mata memandang, pokok pun ditanam. Semoga pokok ni membesar seperti mana kami membesar di usm.

 Minggu pertama kuliah pun aku dah lalui. Biasalah, awal-awal ni, waktu untuk meng explore segala bangunan yang ada. Esok lusa, minggu kedua kuliah pulak. Tapi, buku pun ada yang dah sold out, hu3... Esok, isnin, memang hari yang sangat padat, selasa yang paling free gila. Dalam sibuk mengenal usm dengan lebih dekat, aku pun agak sibuk dengan latihan untuk malam apresiasi merdeka. Malam untuk menunjukkan bakat pelajar baru dengan tema kemerdekaan dan semangat 1 Malaysia. Persembahan desa aku tak dapat anugerah yang terbaik tapi khabar angin mengatakan kalau ada hadiah no 1, 2 and 3, kitorang no 2. Tapi apa-apa pun, aku enjoy. Yang paling puas hati, penonton happy tengok persembahan dari desa aku, desa aman damai. (^^,)Y 

Ni time rehearsal pagi before persembahan malam tu.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...