artikel menarik

Wednesday, March 23, 2011

kuih seri muka kegemaranku




Haish, seri muka oo seri muka. Kau memang pojaan hatiku. Aku rasa aku suka kuih ni sebab rasa dan bau pandan dia kot. Lagi pun aku memang suka pandan-pandan ni, kek span pandan, kek gulung pandan, Apollo pandan dan segala macam pandan lagi. Ada orang kata kalau makan kuih seri muka ni nanti muka jadi berseri-seri tapi aku tau itu semua dusta belaka. Kalau ada yang percaya, sah orang tu kena tipu lonjong-lonjong.  Aku memang suka sangat makan kuih ni. Minum petang tadi kat kilang pun makan kuih ni. Tapi yang hari ni punya kuih lagi tak sedap macam first time aku makan kuih ni kat kafe kilang aku, may be bukan tuan kuih yang sama macam aku makan hari tu kot. Macam dah lama sangat aku tak dapat cari kuih seri muka yang sedap. Balik rumah minggu lepas, dah alang-alang keluar ke pejabat pos aku pun singgah kat kedai kuih. Beli la, nak try tapi yang tu so so ja. Aku layan ja lah. Ada sekali tu aku beli kat stesen bas, yang tu pun ok ja la tapi dia punya harga tak padan dengan saiz. Memang kecik, tak salah aku macam 2.0 cm x 3.5 cm (lebar x panjang). Cepat ambil pembaris dan ukur tengok, ho3~  Lepas tu, pulut dia cuba anda bayangkan, hanya selapis. Better dia jual yang hijau kat atas tu ja. Besar tu harga dia sebiji 40 sen. Ada gak terasa nak buat sendiri tapi tak tau la bila nak jadinya. Sekarang ni aku masih dalam pencarian bakat terpendam membuat kuih seri muka yang sedap lagi berseri-seri. Semoga pencarian aku ni ada penghujungnya. Hidup kuih tradisional!! Hidup kuih seri muka!! Sorry, terover pulak. 

* minta maaf ya pada semua pembuat kuih seri muka yang membaca entri ini kalau-kalau anda terasa hati  (^^,)Y

2 comments:

ceritasekupang said...

kalu buat sendri tak sedap pun mesti puas hati makan kan?

hazirah cw said...

aah, betol2..dh pnt2 buat..tp klau beli pas tu x sedap pn, mkn gak sbb duit kn..nnt bazir lak..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...