artikel menarik

Saturday, October 2, 2010

rezeki syawal

Hari ni adalah hari yang tak disangka-sangka. Balik ja kelas kul 10 lebih g beli sarapan dulu, koey teow goreng + telur mata, he3. Sambil makan tu, macam biasa aku akan makan kat depan laptop sambil tengok anime, shaman king. Tengok anime dah nak dekat sejam lebih, tetiba mata rasa ngantuk pulak, bantal and katil dah sedia ada so apa lagi, aku pun melelapkan mata sekejap. Dah agak lama aku tidur, ada kawan aku hantar mesej suruh datang dewan. Katanya ada jamuan raya sekali dengan penyampaian anugerah pada sapa-sapa yang CGPA 3.8 and above. Aku pun terpisat-pisat bangun. Mula-mula rasa malas jugak tapi dah memandangkan dia tepon aku (celcom ke digi tu...), aku pun bersiap-siaplah ala kadar ja. Sampai ja dewan, mak ai dah ramai orang, tengah berucap plak tu. Aku pun main redah ja tak tengok dah kiri kanan. Ramainya lecturer and staff, ho3~ Nama sorang-sorang pun disebut and lastly, nama aku. Bertambah bangga bila hampir 10 orang dari 15 orang student tu adalah student from Food Technology Department, he3. All of us receive white envelope and really curious bout inside it. Pastu, boleh la makan-makan. Dah kebetulan, aku pun belum lunch so hari ni punya lunch is f.o.c. Satay 3 cucuk, lemang 2 potong, sesenduk rendang, roti jala 3 gulung, 2 potong tembikai and segelas air oren dah cukup mengenyangkan aku, Alhamdulillah. Then balik, bila sampai ja bilik terus buka white envelope tu. Wah, ada




kat dalam 2, yay !! Padan la aku rasa semangat ja nak g jamuan tu, kalau tak melepas aku jawabnya. Bukan nak bangga, just nak share yang usaha ke arah kebaikan atau kejayaan memang amat berbaloi. Semoga aku tidak berada dalam golongan orang-orang yang riak. Final exam lagi sebulan, fuhh. Harapnya aku dapat naikkan lagi CGPA aku, 3.9, even klau naik 3.92 ka 3.93 ka pun dah ok. To all my friends, thanks for being with me within this 3 years at Kuantan~

3 comments:

AinA No HiBi said...

syokknyaaaaaa...... ckit je lagi aku nk dpt.... huhu

::HaZiRaH:: said...

wah, mabruk2..!pintar2 sungguh shabatku ni..=)

Unknown said...

aina: xpa, pulun diz coming final exam
hazirah : thx..alhamdulillah,baru sedar lps
spm teruk...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...