artikel menarik

Tuesday, May 5, 2015

random topics

Selamat membaca ke'merepek'an aku. 

Comelnya cat on glass table ni, meow~

1) Home sweet home
Tak tau la kenapa sesetengah orang tak tahan duduk rumah lama-lama. Pada aku, itulah kebahagiaan bila dapat balik rumah setelah berzaman stay kat hostel. Aku bukanlah indoor person sangat, tapi home is home. Perfect home sweet home bila mak ada kat rumah. Belakangan ni mak aku busy mengalahkan orang kerja pejabat, mengasuh my anak fruits dekat rumah kakak. But it's okay, minggu ni dapat jumpa semua; mak, ayah, kakak, abang ipar, anak-anak buah. Alhamdulillah.

2) Makan
Hari memang banyak makan, dari pagi sampai la ke malam. Balik rumah, semua makanan nak try. Apa yang dah telan adalah pancake + jem strawberi, nasi lemak ayam, pasembur, mee rebus, bengkang (bingka) pisang and ayam rebus halia + tomato + etc. Nafsu makan tu membuak-buak, Astaghfirullahalazim, tamaknya aku.

3) When i was a kid
Ini rentetan daripada memuat naik gambar 20 tahun lalu kat instagram, haha. Seronok kan jadi budak-budak? Tak payah fikir banyak. Tapi zaman tu dah berlalu. Esok kembali pada realiti, kelas full, assignments and thesis pun tak siap lagi. Aku tak boleh mengeluh, cuma perlu sedar ja kat mana aku berpijak.

4) Menonton
Nak tonton tv, tv bukannya ada kat rumah aku. Jadi kita tonton laptop untuk tengok tv atau tengoklah drama apa-apa. Ramai yang tak percaya rumah aku tak ada tv. Aku hanya boleh tersengih atau tergelak kecil ja. Serius tak tipu. Barulah imaginasi tinggi, bonding time dengan family pun banyak sebab banyak berinteraksi sebab kurang mengadap tv. Tapi balik rumah kali ni, aku memang banyak menghadap laptop, kerja banyak and tak ada orang sangat pun kat rumah.

5) Berangan
Ini bila-bila masa pun boleh. Kawan makin ramai kahwin, yang dah kahwin pun makin ramai dapat baby. Don't worry, kita merancang, Allah tentukan. He knows better. Sambil-sambil tu teringat dulu skandal masa pergi kem/seminar/program wakilkan sekolah and masa plkn. Lawak jugak. Teringat nak beli kereta. Teringat nak pergi bercuti, macam-macam terlintas.

6) Popia
Ingat nak buat popia siang tadi, boleh buat sarapan esok pagi sebelum balik hostel. Tapi tak sempat la pulak. Tak jadi sarapan popia ketam+carrot+sengkuang, esok boleh sarapan dengan roti. Minggu depan kalau tak sibuk boleh balik rumah lagi and buat popia.

7) Gigi bongsu
Sebelah kanan dan kiri belum tumbuh. Tapi sebelah kiri, nampaknya dah macam ada naik sikit tapi belum tembus gusi. Rimas pulak ada rasa gigi sikit-sikit ni, naik terus kan senang. Tapi biasanya orang demam kan bila gigi bongsu naik? Hmm, aku akan terus sabar menanti. 

8) Kenduri kahwin
Semalam pergi 2 kenduri. Puas makan nasi kenduri. Dulu selalu ikut mak ayah pergi kenduri sampailah ketika usia aku mececah awal remaja, kemudian aku tak berapa suka pergi. Rasanya sebab malas nak jawab bila mak cik-mak cik suka tanya macam-macam soalan. Korang tau kan soalan daripada mulut seorang mak cik macam mana? Semoga aku/kita tak menjadi mak cik yang kepochi. Amin~

Ok, setakat ni ja la aku merepek. Malam semakin merangkak ke tengah malam, jadi kelopak mata aku pun harus merangkak menutup mata. Esok nak bangun awal, kena pergi settle hal sikit kat JPJ sebelum ke kelas.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...